Tuesday, March 8, 2011

"Also with uplifted hand I swore to them in the wilderness that I would disperse them among the nations and scatter them through the countries."

In ultimele saptamani, atentia mea s-a focalizat asupra cartii profetului Ezechiel, si am inceput un studiu mai intens si mai aprofundat.
Nu stiu de ce, majoritatea predicilor pe care le aud sunt inspirate din Noul Testament, Psalmi, Proverbe si Eclesiastul. Cred ca chiar si din cartile profetice ne putem inspira si putem aplica invatatura in zilele noastre.
M-am bucurat sa descopar mai in detaliu simbolurile si metaforele pe care le foloseste Dumnezeu in cartea Ezechiel, si sa vad cum s-au implinit profetiile in legatura cu poporul Israel.
Un alt farmec consta in faptul ca unele versete si pasaje se aplica si in viata mea.






Am descoperit pasaje multe care profetesc soarta de care va avea parte poporul Israel mai tarziu.Ma refer la Holocaust, la faptul ca au fost imprastiati printre popoare,au fost asupriti, inchisi in lagare,omorati...

"Atunci vor sti ca Eu sunt Domnul, cand ii voi imprastia printre neamuri, si ii voi risipi in felurite tari." Ezechiel 12:15

Datorita neascultarii lor, datorita nelegiuirii lor, inchinarii la idoli,  Dumnezeu a ales sa ii pedepseasca, si sa isi arate gelozia fata de ei, pentru ca si-au alipit inima de alti idoli, si s-au dedat la pacat, incat au intrecut alte popoare in nelegiurea lor.

"Dar el s-a razvratit impotriva legilor si poruncilor Mele, si s-a facut mai vinovat decat neamurile si tarile de primprejur; caci a nesocotit legile mele, n-a urmat poruncile Mele."Ezechiel 5:6

Dumnezeu ne prezinta pana in cele mai mici detalii situatia in care poporul Israel avea sa ajunga.
"Mainile tuturor au slabit si genunchii tuturor se topesc ca apa.Se incing cu saci, si-i apuca groaza.Toate fetele sunt acoperite de rusine, si toate capetele sunt rase."Ezechiel 7:17-18

Inca nu am reusit sa ajung prea departe cu studiul dar stiu ca aceasta carte e impartita in 3 etape:
~ judecata poporului Israel, cap. 1-24;
~ judecata celorlalte popoare, cap. 25 - 32;
~ binecuvantarile de care va avea parte poporul Israel dupa ce isi va ispasi pedeapsa, cap. 33 - 48.

Pentru ca ma axez [cel putin deocamdata] doar pe ceea ce ne prezinta despre poporul Israel, voi ajunge direct la partea a treia a cartii.

Poporul Israel a avut de invatat mult de pe urma pedepsei,de pe urma groazei de care au avut parte.
Dar cum scriam si aseara in jurnal, binecuvantarile Lui Dumnezeu sunt infinite, pe cand incercarile din partea Sa sunt limitate.

"El mi-a zis: Fiul omului, acesta este locul scaunului Meu de domnie, locul unde voi pune talpa picioarelor Mele; aici voi locui vesnicin mijlocul copiilor lui Israel." Ezechiel 43:7 a.
Cred ca am reusit sa imi sumarizez cat de cat ideile. :)

                                   
                                               Dumnezeu sa fie glorificat prin tine.

                                                           Love.Love.Love.

JJ Heller - Love can make you new

No comments:

Post a Comment